Compleet aanbod voor Digitale geletterdheid
Volledige leerlijn PO-VO-MBO
Door 1000+ scholen gebruikt
Implementatieverankering
Maatwerk
Inclusief certificering

Wanneer kinderen goed begrijpen hoe een computer werkt, zijn ze in staat problemen beter op te lossen. Het domein Computational thinking voor het basisonderwijs (PO) helpt leerlingen in het basisonderwijs hier de eerste stap in te zetten. Probleemoplossend werken met behulp van ICT-technieken en leren opdrachten geven met computertechnologie vormen de basis voor de toekomst.

Kosteloos inzien?

Proeflicentie aanvragen

Dit leren je leerlingen

Het domein Computational Thinking is opgedeeld in meerdere losse modules (bovenbouw) en lessenreeksen (onderbouw) waarin leerlingen o.a. leren hoe computers denken, probleemoplossend werken met behulp van ICT-technieken en leren ze hoe ze opdrachten kunnen geven met computertechnologie.

Er is lesmateriaal voor het werken met bijvoorbeeld de Bee-Bot en micro:bit, maar er is ook materiaal beschikbaar voor unplugged werken (zonder materiaal). De projecten voor de micro:bit in DIGIT-po zijn ontwikkeld door Pauline Maas, eigenaar van 4PIP.

Voor de leerkracht

Als je als leerkracht zelf nog geen kennis hebt van de onderwerpen, kun je eenvoudig de module eerst zelf doornemen. Je gaat dan goed voorbereid de lessen in. En wellicht leer je er zelf ook nog van!

Preview lessen onderbouw

Preview lessen bovenbouw

De voordelen van DIGIT

  • Complete leerlijn om optimaal te leren;
  • Volledige controle en sturing over klassen en leerlingen;
  • Eigen materiaal toe te voegen;
  • Moderne en up-to-date online leeromgeving;
  • Zelfstandig en klassikaal te volgen.

Kosteloos inzien?

Proeflicentie aanvragen

Vrijblijvend kennismaken?
Neem deel aan onze online kennismaking.

Bekijk de agenda

Ontdek alle andere domeinen van DIGIT-po

"We zijn er trots op dat we met bijna 5000 leerlingen in de scholengemeenschap dit voor elkaar hebben gekregen en dit keurmerk mogen dragen"
- ICT-coördinator, NESTAS scholengroep
"Met DIGIT-po kregen we de gelegenheid om digitale geletterdheid structureel en planmatig op te pakken"
- ICT-coördinator, Kids College Wilnis
"De leerlingen moesten in het begin wennen aan de methode, maar ze worden steeds handiger in het gebruik van de computer, dus dit gaat nu veel beter!"
- Leerkracht, CBS Prins Willem Alexander
"Kracht in het simpele"
- Leerkracht, OBS De Noordkaap
"Ik ben begonnen met Mediawijsheid in DIGIT-po. Wij zijn echt super enthousiast! We vinden dat er een mooie opbouw inzit."
- Leerkracht, CBS De Arke
"Wat een heerlijkheid dat leerlingen gewoon op hun eigen tempo kunnen werken met DIGIT. Ook fijn dat ze pas naar het volgende onderdeel kunnen gaan nadat ze alle oefeningen hebben gemaakt."
- Leerkracht, CBS De Stelle
"Echt een sterk voordeel van onze samenwerking is de opvolging naar aanleiding van vragen. Dat zie je echt niet bij elke methodeschrijver terug."
- Vakdocent Digitale geletterdheid , Hilversumse Schoolvereniging
Naar boven