De afgelopen tijd zijn we achter de schermen druk bezig geweest met een héél erg leuke uitbreiding van de DIGIT-po leeromgeving (al zeggen we het zelf).
Game on! DIGIT-po beloningssysteem.
Spelelement
Dat leerlingen van gamen houden wisten we natuurlijk allang. Daarom is DIGIT-po uitgebreid met een aantal spelelementen, die de leerlingen op leuke wijze uitdagen om met het lesmateriaal voor digitale geletterdheid aan de gang te gaan. Er is namelijk een extra pagina aan DIGIT-po toegevoegd waarop leerlingen hun eigen robot kunnen personaliseren. De leerlingen starten met een ‘kale’ robot en kunnen, door lessen in DIGIT-po met een voldoende te voltooien (als er cesuur is ingesteld), extra onderdelen vrijspelen.
Personaliseren
Er zijn ruim 35 onderdelen die de leerlingen kunnen verdienen: hoofden, ogen, lichamen en ga zo maar door. Na het afronden van een les ontvangen de leerlingen een willekeurig onderdeel. De robot komt op verschillende plekken in de leeromgeving terug, zoals rechts bovenin, naast de naam van de leerling en in het menu. De update is inmiddels live.
Leerlingen die al zijn begonnen in DIGIT kunnen met terugwerkende kracht hun verdiende onderdelen ophalen door bij de lessen (waarvan zij de cesuur hebben gehaald) naar de Resultaten pagina te gaan. Zijn jouw leerlingen er klaar voor? Nieuwsgierig naar de lesmethode DIGIT-po?
Nieuwsgierig naar de lesmethode DIGIT-po? Vraag nu een proeflicentie DIGIT-po aan.
Lees meer over de lesmethode DIGIT-po.